Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
شماره صدور:‌ AH / 033 1444 29 شعبان 1444هـ.ق سه شنبه، 21 مارچ 2023م

 

اعلامیه مطبوعاتی
اعلان نتیجه بررسی ماه نو مبارک رمضان برای سال ۱۴۴۴ه.ق

بسم الله الرحمن الرحیم و حمد و ثنا بر الله که رب العالمین است، آن ذاتی که روزه ماه مبارک رمضان را برای ما تشریع نمود و آن را یکی از ارکان اسلام قرار داد و درود و صلوات بر آن که قرآن در این ماه مبارک بر او نازل گردید، هدایت برای مردم و معیار و دلایل آشکار هدایت، مرشد ما محمد صلی الله علیه وسلم و بر همه خاندانش و تمام اصحاب او.
بخاری در کتاب صحیح خود از محمد بن زیاد روایت کرده که گفت: از ابوهریره رضی الله عنه شنیدم که می‌گفت: پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود و یا فرمود که ابوالقاسم گفت:

«صُومُوا لِرُؤْيَتِهِ وَأَفْطِرُوا لِرُؤْيَتِهِ فَإِنْ غُبِّيَ عَلَيْكُمْ فَأَكْمِلُوا عِدَّةَ شَعْبَانَ ثَلَاثِينَ»
ترجمه: با دیدن آن [ماه مبارک رمضان] روزه بگیرید و روزه را [از دیدن ماه شوال] ترک کنید، و اگر آسمان ابری شد (و نتوانید آن را ببینید)، سی روز شعبان را تمام کنید.

پس از بررسی ماه نو مبارک رمضان در این شب، شب چهارشنبه، رؤیت ماه جدید بر اساس التزام شرعی رویت تایید نشده است، بنابراین فردا چهارشنبه، متمم شعبان است و به این ترتیب پس فردا، پنجشنبه، اولین روز ماه مبارک رمضان سال 1444 هجری قمری است.
به همین مناسبت من سلام و مبارک‌باد رئیس دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر و همه‌ی کسانی که در این بخش کار می‌‌کنند را به امیر حزب التحریر، عالم برجسته، عطاء بن خلیل ابوالرشته می رسانم و از این بابت از الله سبحانه‌ وتعالی استدعا می‌نمایم که‌‌ او را یاری کند و پیروزی را برای ما با دستان او تسریع بخشد.
ماه رمضان امسال در حالی فرا می رسد که جهان با بحران مالی رو به روست که روز به روز بدتر می شود تا جایی که اکثر کشورهای جهان از جمله افراد، موسسات خصوصی و حتی دولت ها نیز از این بحران در امان نمانده اند. نظام سرمایه داری مردم را با ربا (سود)، انحصار، تهاجم اقتصادی و غارت ثروت در خدمت منافع شرکت‌های سرمایه داری انحصاری و کشورهای پیرو آن‌ها به رهبری آمریکا خسته کرده است.
در دهه‌های گذشته، جهانی‌شدن ماشینی بوده که امریکا برای اجرای این سیاست جنایتکارانه علیه مردم ساخته است. اما پس از رشد وضعیت چین، صدای روسیه بلندتر شد و شورش اروپا افزایش یافت، امریکا بار دیگر در حال ترسیم دوباره‌ی جهانی‌شدن است و اقتصاد این کشورها را چندین دهه عقب‌تر تحت اقتصاد خود می‌برد، که باعث شد از جنگ بین روسیه و اوکراین استفاده کند، روسیه را تضعیف کند و اروپا و چین را در آن شامل بسازد. فجایعی که این جنگ برای مردم اوکراین به بار آورد و ضربه‌های اقتصادی که امنیت غذایی بسیاری از کشورهای جهان را تهدید کرد، برای امریکا بی تفاوت است چون امریکا این جنگ را دستیابی به منافع خود می‌داند ولو هر چقدر هم که این حالت برای دیگران مضر باشد.
در مورد وضعیت مسلمانان اگر گفته شود، هم دور از این صحنه نیست. آن‌ها اولین افرادی هستند که تحت تأثیر جادوگری اقتصادی، سیاسی و امنیتی غرب قرار گرفتند. سرزمین‌های مسلمانان از ثروتمندترین سرزمین‌ها هستند و موقعیت آن‌ها یکی از مهم‌ترین مکان‌ها است. با این حال، حکام آن‌ها با آنان همسو نیستند، زیرا آن‌ها مزدوران کشورهای بزرگ سرمایه داری غرب و هدف برای محاسبات جوپولیتیک آن می‌باشند. راه‌های غرب برای تشدید تسلط بر سرزمین‌های اسلامی با تمرکز بر سه عنصر بود: واگذاری قدرت به مزدوران/دست‌‌‌نشانده‌ها، ایجاد سیاست جدایی دین از زندگی و مشتاق به فساد کشیدن قوه قضاییه و کسانی که دستورات آن را به انجام می‌رسانند. این طور امت اسیر منافع آن‌ها می‌شود.
‌اما این شرایط و در پی آن حمله غرب بر علیه اسلام و سرزمین‌های اسلامی این باور را در مسلمانان افزایش داد که روش زندگی اسلامی بهترین شیوه زندگی است و این‌که آنان تا هنوز از زمانی که خلافت نابود کرده شد و سرزمین‌های آن متلاشی شد، در حالت استعمار و ذلت به سر می برند. ازین رو، خلافت امروز به رأی عام در میان مسلمانان مبدل شده است. بنابرین اگر با دقت بنگرند وحدت کشورشان تحت دولت واحد یکی از مهمترین مصلحتِ از مصالح امروز شان است.
اما با وجود اینکه امت روز به روز به مفکوره تطبیق شریعت نزدیک می‌شود، همچنان در جستجوی راهی که به این هدف منتهی می شود، دست و پا می زند. توده‌های آن هنوز به لزوم پایداری در پایبندی به منهج نبوت برای تاسیس خلافت رهنمون نشده اند. این موضوع را عوام به تنهایی متوجه نمی‌شوند مگر اینکه با فرهنگ جمعی تربیت شوند.
ای صاحبان تریبون‌ها و منبرها... ای کسانی که مسئولیت اطلاع رسانی افکار عمومی را بر عهده گرفتید:
ای پدیدآورندگان افکار عمومی و خصوصاً در میان شما که مشتاق حفظ مصالح امت اسلامی اند، اینجا نقش شماست. از این رو، همه‌ی شما اعم از دست‌اندرکاران رسانه/مطبوعات، علما، تأثیرگذاران، صاحبان وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها و متولیان گروه‌ها و بناها که مسئولیت «اطلاع رسانی به امت از  قضایای که اولویت‌ دارند» را پذیرفته‌اید. بخش‌هایی از امت اسلامی شبانه روز شما را دنبال می‌کنند تا در مورد مسائلی که باید در زمان مناسب به آنها هشدار داده شود، از شما ایده بگیرند. امروز هیچ اولویتی برای امت اسلامی مهمتر از مسئله تاسیس خلافت نیست، چرا که این امر مادر همه مسائل است. بلکه مسئله حیاتی است که باید برای آن اقدامی به مثابه‌ی مرگ یا زندگی انجام شود.
ای مسلمانانی که قادر به تغییر هستید... ای صاحبان قدرت و محافظت:
چرا در حمایت از دین خدا کوتاهی می‌کنید، آیا از حاکمان خود می ترسید؟ آیا نمی‌بینید که هر وقت به دیدار یکی از حاکمان کشورهای استعماری غرب کافر می روند، مانند گله چهارپایان اهلی راه می روند؟ پس آیا شایسته است که این رویبضه‌ها (حکام جاهل) بالای شما حکومت کنند، در حالی که شما بهترین امتی هستید که برای مردم بیرون آورده شده اید؟ یا از غرب کافر استعمارگر می ترسید؟ آیا نمی بینید که هر زمانِ که یک بحران بالای آن‌ها می‌آید، چگونه متزلزل می شوند؟ از همه‌گیری ویروس کرونا تا اشغال ساختمان کنگره امریکا و از جنگ اوکراین تا ورشکستگی بانک‌های امریکایی. هرگاه غرب در معرض بحران قرار می‌گیرد، ضعف آن آشکار می‌شود و جوامع آن به دلیل شدت فردگرایی خود گرفتار اضطراب‌های هرج و مرج می‌شوند. الله سبحانه وتعالی در این مورد می‌فرماید:

﴿بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعاً وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لّا يَعْقِلُونَ﴾
[حشر:۱۴]
ترجمه: پیکارشان در میان خودشان شدید است، (امّا در برابر شما ضعیف!) آن‌ها را متّحد می‌پنداری، در حالی که دل‌های‌شان پراکنده است؛ این به خاطر آن است که آن‌ها قومی هستند که تعقّل نمی‌کنند!

ای مسلمانانی که قادر به تغییر هستید... ای صاحبان قدرت و محافظت:
از شما درخواست می‌کنیم که اجازه ندهید ماه رمضان امسال بدون نصرت (حمایت مادی) به پروژه تأسیس خلافت راشده ثانی بر منهج نبوت سپری شود. سپس خرسندی مسلمانان در عید سعید فطر، جشن عید و جشن پیروزی موعود خواهد بود. مقام و منزلت شما در ميان مسلمانان مانند انصار بزرگ اهل مدينه منوره رضي الله عنهم خواهد بود. امت حاضر است خود را در راه اسلام فدا کند. پروژه تأسیس خلافت توسط حزب التحریر اتخاذ شد تا نقشه راه دقیقی برای تأسیس و ساختن دولت آن باشد، بنابراین تنها چیزی که برای شما باقی می‌ماند این است که به آنچه ما شما را به آن فرا می‌خوانیم، پاسخ دهید. ای صاحبان قدرت و محافظت... در امور اسلام و مسلمانان از خدا بترسید.
الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿فَالَّذِينَ آمَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِيَ أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ﴾
[اعراف:۱۵۷]
ترجمه: پس کسانی که به او ایمان آوردند، و حمایت و یاریش کردند، و از نوری که با او نازل شده پیروی نمودند، آنان رستگارانند.

این ماه برای شما مبارک باشد، و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.
چهارشنبه شب اولین شب ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۴ هـ.ق است.

انجنیر/مهندس صلاح الدین عضاضه
رییس دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر




   ارسال نظر