Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر

دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر روسیه 

 
 نمبر صدور: 1435 AH/15 23/08/2014
شنبه 27 شوال 1435 هـ.ق

اعلامیه مطبوعاتی 

 از جریمه نقدی تا حبس ابد؛ پنج پرسش اساسی از سرویس های اطلاعاتی روسیه

 

 

22 ماه آگست سال روان میلادی، کمیته بررسی و تحقیق روسیه در منطقه چلیابنسک گزارش خویش را پیرامون تکمیل شدن پروسه پرونده جرمی شش تن از اعضای حزب بین المللی التحریر را منتشر کرد. این شش تن مطابق ماده 282 بند دوم دادگاه جزایی فدارتیف روسیه که فعالیت های حزب التحریر را اعمال افراطی می خواند، دستگیر شدند.

 

در 21 آگست 2014، آخرین جلسه استماعیه دادگاه کزان شهر واخاتوسک برگزار شد. دادگاه اعضای حزب را بدون شواهد و ثبوت مقصر دانست و گفت که آنها طبق ماده 282 بند دوم قانون جزایی روسیه مجرم شناخته شد اند. قابل یاددهانی است که این ماده در خصوص فعالیت سازمان های افراطی تدوین شده است.

 

به تاریخ 5 آگست سال جاری میلادی، دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقی فدراتیف روسیه در ناحیه یارگا منطقه خود مختار خانتی ــ مانسیاسک گزارش داد که یک مرد 52 ساله ساکن منطقه نیژنیارتوسک که اولیگ ساخنوسکی نام دارد و عضو حزب التحریر بود دستگر شد. پس از گرفتاری، دادگاه او را طبق بخش دوم ماده 282 بند دوم قانون جزایی روسیه مجرم شناخت. سپس او را به شش ماه کار تادیبی و 50 هزار روبل جریمه نقدی محکوم کرد.

 

شایان ذکر است که در تمام موارد فوق کمیته تحقیقی و دادگاه حزب التحریر را یک سازمان افراطی عنوان کرده است و تمام اعضای حزب را طبق ماده قانون فوق تعقیب و دستگیر می کنند. به هرحال، از زمان ایجاد این ماده ضد فعالیت های افراطی تا امروز حزب التحریر به تمام قوت و شدت به فعالیت های خویش ادامه داده و ادامه می دهد.

 

افزون براین؛ از زمانی که این قانون ایجاد نشده بود، قبل از این روسیه حزب التحریر را ممنوع الفعالیت اعلام کرده بود که در آن زمان پیش از ایجاد این قانون اعضای حزب را دستگیر و زندانی می کرد. اما اخیراً پروسه ارزیابی پرونده از سوی سرویس های اطلاعاتی روسیه نسبت به قبل تغییر کرده است.

 

در پایان جون 2014، گزارش دستگیری اعضای سازمان "افراطی" حزب التحریر در سراسر روسیه و در رسانه های بین المللی منتشر شد. درین گزارش شش تن از اعضای حزب التحریر را متهم کردند که جرم شان خیلی ها بزرگ است. چون جرم آنها طبق ماده 205 بند پنجم قانون جزایی روسیه که در آن فعالیت های سازمان های افراطی منع است، می باشد. اگر کسی خلاف این ماده عمل کند جرمش حبس ابد است.

 

بناً چند سال قبل فعالیت های حزب التحریر افراطی قلمداد می شد و بسیاری از اعضای حزب را شامل افراطیون می کردند؛ ولی امروز جرایم اعضای این حزب را شامل لست جرایم تروریزم ساخته است. یعنی پس از این، هر فعالیت حزب فعالیت تروریستی خوانده می شود. یعنی تغییرات که اخیراً وضع گردیده زمین تا آسمان تفاوت دارد و پس از این جزای اعضای حزب حبس ابد است. اگر قبلاً جزای اعضای حزب محدود به جریمه نقدی و محکمه بود. پس از این جزای اعضای حزب حبس ابد است.

 

بناً اگر حین بازرسی در نزد اعضای حزب کتاب یا منشوری دریافت گردد، یا اگر آنها مردم را به اسلام دعوت کنند از سوی سرویس های اطلاعاتی روسیه تعقیب شده و افراطی و تروریست و انقلابی عنوان می شوند. این در حالی است که فعالیت های حزب التحریر در روسیه محدود به فعالیت های فرهنگی و تعلیمی است!

 

اگر کسی متوجه شیوه گزارش دهی رسانه های روسی در باره خبرهای مرتبط به حزب التحریر باشد، متوجه می شود که رسانه های روسی نیز دنباله رو مقامات روسی بوده و به طرفداری حاکمیت و تطبیق قوانین ضد بشری روسیه گزارش تهیه می کنند. بناً رسانه های روسی و ژورنالستان روسی نیز بصارت و بصیرت خویش را از دست داده اند. اگر دولت کسی را تروریست قلمداد کند، بر رسانه ها فشار وارد می کند، تا آن شخص را تروریست گزارش دهند. بناً هر فعالیت را سرویس های اطلاعاتی و دولت نام گذاری می کند و رسانه ها باید همان طور در گزارش خویش از آن نام ببرند.

 

بناً زمانی که رسانه ها خیلی ها محافطه کاری کنند و اینکه از اشتباهی جلوگیری نمایند در آن صورت حزب التحریر را فقط یک سازمان ممنوع گزارش می دهند. البته زمانی که به آنها دستور داده نشود که چگونه باید گزارش تهیه کنند.

ژونالستان معزز! پرسش های ذیل متوجه شما و سرویس های اطلاعاتی روسیه است:

 

     1.     اگر شما حزب التحریر را یک سازمان تروریستی عنوان می کنید، پس ثابت سازید که در کدام نقطه دنیا حزب دست به اعمال تروریستی زده است؟ آیا تا هنوز فردی از دست اعضای حزب التحریر در روسیه یا دیگر جای جهان به قتل رسیده  است؟

     2.     اگر شما حزب التحریر را یک سازمان تروریستی عنوان می کنید، چرا پرونده های اعضای این حزب را طبق ماده 282 بند دوم که متعلق به فعالیت های افراطی است بررسی و تحقیق می کنید؟ و هریک از اعضای حزب را محکوم به 10 سال زندان کرده و جریمه نقدی می کنید؟

     3.    اگر شما حزب التحریر را یک سازمان تروریستی می خوانید؛ پس چرا سازمان های حقوق بشری مستقر در روسیه و تمام فعالان حقوق بشر روسیه و کارشناسان مستقل اتهامات دولت روسیه علیه حزب التحریر و اعضایش را غیر قانونی و جعلی می خوانند؟

     4.     اگر شما حزب التحریر را یک سازمان تروریستی اعلام می کنید؛ آیا متوجه نشده اید که روسیه تنها کشوری در جهان است که جزب التحریر را یک سازمان تروریستی خوانده و تمام فعالیت های این حزب را در روسیه ممنوع قرار داده است؟ این در حالی است که حزب التحریر در بیشتر از 50 کشور جهان فعالیت دارد و فعالیت های این حزب تنها در آسیای میانه ممنوع است. چون فعالیت های آن را به تروریزم ارتباط میدهند، اتهامی که فاقد اساس و شواهد است.

     5.     اگر شما حزب التحریر را یک سازمان تروریستی عنوان می کنید؛ پس چرا اعضای این حزب در سراسر جهان؛ در اورپا، ترکیه، اندونیزیا، لبنان، آسترالیا، سودان، اردن، فلسطین و بسا کشورهای دیگر به طور آزادانه فعالیت می کنند. پس چرا جلو فعالیت های آنها در کشورهای متذکره گرفته نمی شود، اگر به راستی ترویست هستند؟

قابل یاددهانی است که حزب التحریر تنها به فعالیت های فکری ــ سیاسی مباردت ورزیده و تنها از طریق فعالیت های سیاسی می خواهد خلافت را فقط و فقط در سرزمین های اسلامی تاسیس نماید، نه در سرزمین های غیر اسلامی؛ و این کار درباره روسیه نیز صدق می کند. حزب التحریر هرگز در پی تاسیس خلافت در خاک روسیه نیست.

 

پس لحظه ای متوجه سخنان مدافعان حقوق بشر، ژورنالستان و کارشناسان ارشد شویدکه سال ها پیرامون حزب التحریر تحقیق کردند و از فعالیت ها و منهج این حزب آگاهی کامل دارند! این اشخاص از جمله ما نیستند و تنها نظاره گر فعالیت های ما هستند، آنها برخلاف اتهامات تبعیض آمیز و جعلی هستند.

 

مکسیم شیوچینکو، ژورنالست ورزیده و یک شخص سرشناس است. او پس از دستگیری کتلوی اعضای حزب در مسکو و حومه این شهر، در مصاحبه ای با رادیوی اف.ام  "ویستی" به تاریخ 12 نوامبر 2012 گفت:"منشور حزب التحریر در خصوص احیایی خلافت کاملاً صلح آمیز بوده و هیچ آثاری خشونت در آن دیده نمی شود... افکار حزب التحریر کاملاً صلح آمیز بوده ... تا هنوز حزب التحریر در هیچ جای دنیا دست به فعالیت تروریستی نزده است و بدون روسیه در هیچ جای دنیا حزب التحریر تروریست عنوان نشده است."

 

ویتالی پونوماری، مدیر برنامه ریزی مرکز حقوق بشر یادگار در روسیه اتهامات دولت روسیه برضد حزب التحریر را "پرونده های جرمی جعلی قلمداد کرده است." پونوماری کسی است که از دهه 1990 بدینسو فعالیت های حزب را زیر نظر دارد و مطالعات دقیق و عمیق پیرامون فعالیت های این حزب نموده است. او حزب التحریر را یک سازمان سیاسی عنوان می کند. افزون براین، او می گوید که حزب التحریر به خاطر رسیدن به هدف اش از هیچ نوع اعمال تروریستی و خشونت آمیز استفاده نکرده و نمی کند. او تمام اعمال و فعالیت ها و نظریات و ادبیات این حزب را صلح آمیز می خواند. همزمان با این؛ مرکز حقوق بشر یادگار اعضای بازداشتی حزب التحریر در زندان های روسیه را منحیث زندانیان سیاسی می شناسد.

 

الکساندر ویرخوسکی، مدیر مرکز اطلاعاتی ــ تحلیلی سوا اتهامات دولت روسیه برضد حزب التحریر را شدیداً تقبیح نموده، و تعقیب و پیگیری اعضای حزب از سوی دولت روسیه را غیر قانونی می خواند.

 

سویتلاناگنوسکینا، رئیس کمیته کمک های ملکی پس از اینکه دادگاه عالی فدراتیف روسیه به تاریخ 14 ماه فبروری 2003 حزب التحریر را یک سازمان تروریستی اعلام کرد، مکرراً گفت که دادگاه عالی روسیه این کار را بدون ثبوت و شواهد و حقایق عینی انجام داده است. یعنی دادگاه به خاطر این کارش هیچ دلیل و ثبوت منطقی ندارد.

 

سرانجام ما از تمام ژورنالستان و سرشناسان و کارشناسان ارشد می خواهیم که مسئولیت خویش را درین خصوص انجام دهند و با سرویس های اطلاعاتی فدراتیف روسیه همکاری نکنند. چون برای آنها نیز معلوم است که تمام اتهامات وارده بر حزب التحریر از سوی روسیه بی اساس و فاقد شواهد بوده و از آنها احترامانه تقاضا می کنیم که در تبلیغات سوء سرویس های اطلاعاتی روسیه برضد حزب التحریر شریک نشوند.

 

بناً در جرایم سازمان یافته سرویس های اطلاعاتی روسیه علیه حزب التحریر سهم نگیرید و از پالیسی های غیر عقلانی و انسانی آنها حمایت نکنید. چون پالیسی های آنها خیلی ها سختگیرانه و غیر عقلانی بوده و توسط آن مسلمانان را به خاطر عقاید و باروهای شان تحت تعقیب و یپگرد قرار میدهند!

 

 

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر روسیه

شنبه 27 شوال 1435 هـ.ق

23/08/2014

نمبر صدور: 1435 AH/15



   ارسال نظر