Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
نمبر صدور: 1445/7 11جمادی الثانی 1445هـ.ق. 24دسمبر2023م.

 

اعلامیه مطبوعاتی
خبر شهادت یکی از اعضای حزب‌التحریر در زندان‌های چین!
(ترجمه)

به‌تازگی، بار دیگر جنایت دیگری‌ به‌فهرست جنایات حکومت چین اضافه شد. حکومت چین‌ -که جنگ بی‌رحمانه‌ای را برضد اسلام و مسلمان‌ها پیش می‌برد- به تاریخ 28 نوامبر2023م از درگذشت سیدجهان محمد خانوویچ نودروف خبر داد. سیدجهان عضو حزب‌التحریر بود و در یکی از زندان‌های پکن شهید شد. او از جملۀ حاملین فعال دعوت در بین برادران اویغور در ترکستان شرقی بود که برای اعلای کلمة‌الله کار و فعالیت می‌نمود. این عضو حزب‌التحریر در تابستان سال 2000م توسط حکومت چین زندانی شد؛ اما بعد از 19سال حکم آن ابلاغ گردید.
سیدجهان مدت 20سال از آزادی محروم گردید و این‌همه سالیان طولانی را که در زندان سپری کرد، اصلاً نظام چین به آن توجهی نکرد. هم‌چنان، خانم اویغوریِ سیدجهان نیز در آن‌جا در پایگاه نظامی در جای شکنجه و تعذیب محبوس است. اقارب سیدجهان می‌گویند که او در روزهای اخیر در بخش معالجوی زندان پکن نگهداری می‌شد.
مشخص است که چین در عداوت و دشمنی‌اش برضد اسلام و مسلمان‌ها از یهود کم‌تر نبوده و حتی شدیدترین شکنجه‌ها و قربانی‌ها را در حق مسلمانانِ ترکستان شرقی مرتکب می‌شود؛ چنان‌که این حکومت ملیون‌ها مسلمان را در بازداشتگاه‌های پایگاه‌های نظامی در حبس داشته و انواع شکنجه‌های مهیب و وحشت‌ناک را برضد مسلمان‌های ترکستان شرقی اعمال می‌کند.
شکی نیست؛ امروزه به دلیل این‌که برای مسلمانان خلیفه و سپر محافظت کننده‌ای وجود ندارد، چین با این جرئت و بدون ترس و هراس بالای مسلمان‌ها هجوم آورده و آن‌ها را شکنجه می‌کند. هم‌چنان حکومت میرضیایف در ازبکستان از فرزندان امت حمایت نکرده؛ بلکه برعکس، در جنایاتش بر ضد مسلمان‌ها هم‌‌چو حکومت چین رفتار می‌کند. به همین دلیل، نظام چین به ارتکاب جنایات زشت و قبیحی بدون هیچ دلهره و ترس دست می‌زند.
بدون تردید، بازگشت اسلام در صحنۀ زندگی تنها به نصرت الله سبحانه‌وتعالی وابسته بوده و این درخت نصرت و عزت به خون شهدای مثل سیدجهان آبیاری می‌شود؛ سیدجهان و سایر شهدایی‌که رنج و مشقتِ بار دعوت را به دوش کشیدند؛ الله سبحانه‌وتعالی آن‌ها را بنده‌های برگزیده و مقرب درگاهش انتخاب نموده است. لذا اگرچه از بابت فراق برادر مان، سیدجهان از این دنیا غم و درد می‌کشیم؛ اما به حالش غبطه می‌خوریم که او بهترین خاتمه، یعنی شهادت را از زندگی خود به دست آورد:

﴿مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً﴾ [احزاب: 23]
ترجمه: از میان مؤمنین مردانی هستند که بر آنچه با الله(سبحانه‌وتعالی) پیمان بسته بودند، صداقت ورزیدند؛ پس بعضی از آن‌ها عهد خویش را به پایان رسیدند و برخی در انتظاراند و هیچ تبدیلی نکردند.

از الله سبحانه‌وتعالی می‌خواهیم که برادر مان، سیدجهان را با سایر شهداء در جنت با انبیاء، صدیقین، شهداء و صالحین حشر نماید؛ آنانی‌که چی خوش رفیق‌ها هستند! از الله سبحانه وتعالی می‌خواهیم که صبر و عافیت را برای خانواده و اقارب‌اش ارزانی فرماید و انشاءالله و به یاری الله سبحانه‌وتعالی به‌زودی خلافت راشده بازخواهد گشت و در آن روز انتقام برادران مظلوم و شهدای مان مانند سیدجهان را از چین و سایر استعمارگرانِ کافر خواهد گرفت:

﴿وَيَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْفَتْحُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(28) قُلْ يَوْمَ الْفَتْحِ لَا يَنفَعُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِيمَانُهُمْ وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ﴾ [سجده: 28-29]
ترجمه: می‌گویند اگر راست می‌گوئید این گشایش چه وقت است؟ بگو روز بازگشائی کافران را ایمان‌شان سودی نمی‌بخشد و مهلتی هم نخواهند یافت.
دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ازبکستان
مترجم: مصطفی اسلام




   ارسال نظر