پیام تبریکی دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر - ولایه افغانستان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید اضحی!
07/19/2021 | دفتر مطبوعاتی حزب التحریر - ولایه افغانستان

Print


دفتر مطبوعاتی حزب التحریر – ولایه افغانستان به نمایندگی از حزب التحریر افغانستان فرا رسیدن عید سعید اضحی را به کافه‌ی امت اسلامی به خصوص امیر حزب التحریر شیخ عطا بن خلیل ابو الرشته و شباب حزب التحریر مبارک باد می‌گوید.
امسال عید درحالی فرا رسیده که صد سال می‌شود حاکمیت دین حق در روی زمین از میان برداشته شده است، و دین اسلام منحیث فکر عظیم و نظام حیاتبخش برای جهانیان دیگر توسط دولت خلافت تطبیق و بر سایر ادیان، ایدیولوژی‌ها و نظام‌ها اظهار نمی‌گردد. درحالی که اقامه و اظهار دین حق بر سایر ادیان، ایدیولوژی‌ها و نظام‌ها یکی از اساسی‌ترین رسالتِ پیامبران در طول تاریخ بوده و نیز یکی از مکلفیت‌های اساسی امت اسلامی به شمار می‌رود. به همین دلیل است که امت مسلمه در حال حاضر در بدترین مقطع از تاریخ خویش به سر می‌برند.
از یک سو قبله اول مسلمانان در چنگال یهود قرار دارد و از سوی دیگر سوریه در ماتم غم فرورفته است. یمن در جنگ نیابتی می‌سوزد و ترکستان شرقی (سنکیانگ) تحت رهبری ظالمانه‌ای چین به بزرگ‌ترین زندان جهان مبدل شده است؛ اما ارتش‌های قدرتمندی همچون ترکیه، مصر و پاکستان به‌جای دفاع از خون و مقدسات مسلمانان جنگ‌های نیابتی غرب را به پیش می‌برند. آخر این امت فرزانه و این بهترین امت‌ها را چه شده است که به خود نمیآید؟
اینجا در افغانستان، مردم با وضعیت بسیار وخیم به سر می‌برند. از یک سو بحران کرونا، خشکسالی، فقر، بیکاری و از سوی دیگر بحران میراث شوم و سیاه امریکا (جنگ بین الافغانی) است که مردم شدیداً با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هرچند مردم مسلمان و مجاهد افغانستان طی 20 سال مبارزه‌ی فکری، سیاسی و نظامی توانستند امریکا و ناتو را یکجا به زانو درآورند، چنانچه در نیمه‌های شب و به شکل بزدلانه امریکا بزرگ‌ترین پایگاه نظامی‌اش را در بگرام تخلیه و فرار نمود.
هرچند حضور نظامی امریکا پایان یافته است، اما به نظر می‌رسد که زخم‌ناسور آن افغان‌ها را به سوی یک جنگ دیگر برای رسیدن به اهداف استراتژیک امریکا و سرکوب چین سوق می‌دهد. امریکا با بیرون کشیدن پای خود از جنگ، اما خطرناک‌تر از آن پای کشورهای منطقه از جمله پاکستان و ترکیه را به نیابت از خود در این بازی کثیف دخیل ساخته است.
طوری که همواره گفته‌ایم مشکل بحران افغانستان و حتا کشمیر، فلسطین و سایر بحران‌های جهان اسلام به تنهایی قابل حل نمی‌باشد؛ زیرا این سرزمین‌ها مانند جسد واحد اند که درد، رنج، صلح و جنگ آن‌ها یکی می‌باشد. از این‌رو همه این بحران‌ها تنها ریشه در نبود دولت خلافت دارد و بس.
این دولت خلافت است که مسلمانان را متحد نموده و سرحدات مهندسی شده را از بین می برد. خلافت اسلام را در داخل تطبیق کرده و در بیرون توسط دعوت و جهاد به جهانیان حمل می کند. دولت خلافت فضای ایمانی را به میان می آورد که به جای آنکه فرزندان و جوانان رشید اسلام در راه های باطل، جنگ های ذات البینی و گروهی کشته شوند، آنها را آماده قربانی برای حمل پیام اسلام به سایر جهانیان می سازد. آنها را به سلاح ایمان و فکر مستنیر مجهز می سازد تا حق و باطل را تفکیک کرده و در این میدان فتنه بتوانند با تشخیص تکلیف خویش برای اقامه دین و حاکمیت دولت خلافت مبارزه کنند. چه بسا مبارزه در راه اقامه دین افتخار بزرگیست.
با آن که خوشحالی امت سالانه دوبار در هر دو عید تجلیل می‌شود، اما با تأسیس دولت خلافت و نیز با حاکمیت اسلام نه تنها این‌که از شرِ اشغالگرانی همچون امریکا، ناتو، روسیه و چین نجات خواهیم یافت، بلکه از شر دولت یهود در فلسطین برای همیش نجات خواهیم یافت. از این‌رو تجلیل از عید تحت حاکمیت اسلام بسیار متفاوت از عیدی تحت حاکمیت نظام‌های کفری می‌باشد. این وعده‌ی الله است که خلافت بار دیگر تأسیس خواهد شد؛ زیرا او تعالی در وعده‌اش خلاف نمی‌کند.

لِلَّهِالْأَمْرُ مِن قَبْلُ وَمِن بَعْدُ وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ (۴) بِنَصْرِ اللَّهِ يَنصُرُ مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۵) وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ (۶) الروم
همه چیز در دست الله و به فرمان او است، چه قبل و چه بعد. در آن روز مؤمنان شادمان می‌شوند. (آری! خوشحال می‌شوند) از نصرت الله. الله هر کسی را که بخواهد یاری می‌دهد، و او بس چیره (بر دشمنان خود) و بسیار مهربان (در حق دوستان خویش) است. این وعدّه‌ای است که الله داده است، و الله متعال هرگز در وعده‌اش خلاف نخواهد کرد، ولیکن بیشتر مردم (که کافران و مشرکان و منافقانند، این را) نمی‌دانند.

در اخیر از الله متعال می‌خواهیم که دعوت همه‌ی دعوت‌گران برای حاکمیت دین الله متعال را نزد خود قبول نموده و با نصرت بخشیدن به مسلمانان، خلافت را تأسیس و مومنین را به سان روزهای عید و حتی بیشتر از آن خوشحال سازد.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر - ولایه افغانستان




   ارسال نظر